လြန္ခဲ့ေသာ
၆ လခန္႔က မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ၾကည့္ရႈခဲ့ရေသာ မွတ္တမ္းရုပ္ရွင္ကား တစ္ခုထဲက မ်က္၀န္းေတြကုိ ျမင္ေယာင္ ေနမိသည္။ အၿပဳံးအရယ္မဲ့ေသာ၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကင္းမဲ့ေသာ၊ ပုိင္ဆုိင္မႈတုိ႔ ဘယ္ေတာ့မွ
ျပန္မရႏုိင္ေတာ့ေသာ၊ ခ်စ္ခင္သူမ်ားကုိ မ်က္စိေရွ႕ေမွာက္ လက္တြဲျဖဳတ္ခြဲခြာခဲ့ရေသာ၊
တစ္စုံတစ္ခုကုိ ေဒါသထြက္ နာၾကည္းေနေသာ၊ ယုံၾကည္အားကုိးမႈ ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ၊ အားငယ္၀မ္းနည္းေသာ
အႏုတ္လကၡဏာ ေဆာင္သည့္ မ်က္လုံးမ်ား…။
သူတုိ႔ဘ၀ျပန္လည္ရပ္တည္ဖုိ႔ကလြဲၿပီး
ဘာတစ္ခုမွစိတ္၀င္တစားမရွိခဲ့။ သူတုိ႔ကုိ ကင္မရာတစ္လက္ႏွင့္ မွတ္တမ္းယူေနမွန္း သိခ်င္လည္းသိမည္၊
သိခ်င္မွလည္း သိလိမ့္မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဟုိစဥ္အခါလုိ ဗြီဒီယုိကင္မရာအ႐ုိက္ခံရသည့္အခါ
ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ႐ုိးသားရွက္၀ံ့တတ္ေသာ ၿပဳံးစစ မ်က္ႏွာေပးမ်ား တစ္ေယာက္တစ္ေလမွ မရွိခဲ့။
နင္တုိ႔တေတြ ဒါႀကီးကုိင္ၿပီး ဘာလာလုပ္တာလဲဟူေသာ အေတြးမ်ိဳးသာ ရွိခ်င္ရွိခဲ့လိမ့္မည္။
သူတုိ႔အားလုံး၏ တူညီေသာ ခံစားခ်က္ေတြက မ်က္၀န္းအစုံတုိင္းမွာ ထင္ဟပ္လုိ႔ေနသည္။ သူတုိ႔၏
မ်က္၀န္းမ်ား ၾကည္လင္ေတာက္ပမႈမရွိ၊ မ်က္ရည္တုိ႔သာ စြတ္စုိရစ္၀ဲလ်က္ မေရရာေသာ အနာဂတ္ကုိ
မရဲတရဲ စုိးရိမ္စိတ္ျဖင့္ လွမ္းေမွ်ာ္ပုံေဖာ္ဖုိ႔ရာ လုံေလာက္ေသာ အားအင္တုိ႔ မရွိခဲ့။
ေနရာထုိင္ခင္း၊
အ၀တ္အစား၊ မိဘ၊ ေမာင္ႏွမ၊ သားသမီး၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း မိတ္ေဆြအားလုံး ညတြင္းခ်င္း ပ်က္စီးဆုံးရႈံးဗလာက်င္း
က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ သူတုိ႔အားလုံး၏ မ်က္လုံးမ်ားသည္လည္း တူညီစြာ အေရာင္အဆင္းကင္းမဲ့ ဗလာက်င္းလ်က္…။
ၾကည့္႐ႈခံစားမိသူ ကုိယ္တုိင္လည္း မဆည္ႏုိင္ေသာ မ်က္ရည္ေတြ ပုိးပုိးေပါက္ေပါက္ က်ေနမိခဲ့….။
---------------------------------------------------------------------------
ရသအလင္း
၆လျပည့္အထိမ္းအမွတ္ပြဲမွာ ျပသခဲ့တဲ့ “သည္ေမာ္ႏုိင္” ရဲ႕ “The Nargis” လုိ႔ ေခါင္းစဥ္ေပးထားတဲ့
Documentary အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ရပ္မွန္ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ကားပါ။ မုန္တုိင္းျဖစ္ၿပီးစ ၂၀၀၈
ေမလ တစ္ပတ္ကေန တစ္လအထိ အကူအညီေတြေတာင္ မေရာက္ႏုိင္၊ မေရာက္ခဲ့တဲ့ ေနရာေတြအထိ ထဲထဲ၀င္၀င္
သြားေရာက္ၿပီး နာဂစ္မုန္တုိင္းဒဏ္ ခံခဲ့ရတဲ့၊ ေသာက္ေရသန္႔တစ္ပုလင္းေတာင္ အကူအညီ မရခဲ့ၾကရွာတဲ့၊
ေၾကကြဲစရာေကာင္းတဲ့ အသက္ရွင္က်န္ရစ္ခဲ့သူ ရြာသူရြာသားေတြရဲ႕ အျဖစ္မွန္ေတြကုိ ေမးျမန္းစုစည္းၿပီး
႐ုိက္ကူးထားခဲ့တာပါ။ ကုိယ္ထင္မွတ္ထားတာထက္ပုိၿပီး အမ်ားႀကီးဆုိး၀ါးတဲ့အေျခအေနေတြ ႀကဳံေတြ႔ခဲ့ရရွာတဲ့
သူတို႔အျဖစ္ေတြကုိ ၾကည့္ေနရင္းက မ်က္ရည္လည္းက်ရ၊ ၀မ္းနည္းေဒါသေတြလည္း ထြက္ရပါတယ္။
အခက္အခဲေတြၾကားကေန
ရေအာင္သြားေရာက္႐ုိက္ကူးၿပီး ေသေသခ်ာခ်ာ တည္းျဖတ္ထုတ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ကုိသည္ေမာ္ႏုိင္နဲ႔အဖြဲ႕ကုိ
တကယ္ပဲေလးစားခ်ီးက်ဴးမိပါတယ္။ “The Nargis” ကားကုိ မင္းထင္ကုိကုိႀကီး ႐ုိက္ကူးခဲ့တဲ့
“အင္းသီး” ထက္ကုိ ပုိႀကိဳက္ပါတယ္။ ဇာတ္လမ္းကုိ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ၿပီး ႐ုိက္ကူးခဲ့တာ မဟုတ္ေပမယ့္
႐ုိက္ကူးထားတဲ့အထဲက မွတ္တမ္းေတြကုိပဲ အစအဆုံး စုစည္းခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ျပသသြားတာ အရမ္းေကာင္းပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္က ရြာရွိခဲ့ဖူးတယ္ဆုိတာကုိ က်ိန္ျပမွယုံရမယ့္ ဟင္းလင္းျပင္ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ျမစ္ကမ္းနံေဘးႏုန္းရႊ႕ံေျမမွာ
အေရာင္မဲ့ မ်က္၀န္းေတြနဲ႔ ကေလးမေလးတစ္ေယာက္ ဟုိးအေ၀းကုိ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ေနခဲ့တဲ့ ဇာတ္သိမ္းခန္းကလည္း အဓိပၸာယ္အမ်ားႀကီး ေဆာင္ပါတယ္။
ျမန္မာလူမ်ိဳး အႏုပညာရွင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဖန္တီးခဲ့တဲ့ ႏုိင္ငံတကာကုိ ျပသႏုိင္တဲ့ အဆင့္ျမင့္တဲ့
မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ကားမုိ႔ ေက်နပ္ဂုဏ္ယူမိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ့ကားၾကည့္ၿပီးကတည္းက နာဂစ္မုန္တုိင္း ဒဏ္ခံခဲ့ရတဲ့
ဧရာ၀တီျမစ္၀ကြ်န္းေပၚေဒသက ႐ုိးသားတဲ့ ရြာသူရြာသားေတြရဲ႕ အရာင္မဲ့မ်က္လုံးေတြနဲ႔ ဟင္းလင္ျပင္ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့
သူတုိ႔တေတြရဲ႕ပုံရိပ္နဲ႔ ဘ၀ကုိ ဘယ္လုိမွ ေမ့မရခဲ့ပါဘူး။ ေလးႏွစ္ၾကာခဲ့ေပမယ့္၊ လူေတြက
သူတုိ႔ကုိ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔ ေမ့သြားေကာင္းေမ့သြားၾကေပမယ့္ သူတုိ႔တေတြကေတာ့ အိပ္မက္ဆုိးေတြ ထပ္တလဲလဲမက္ရင္း ခက္ခဲၾကမ္းရွလွတဲ့ ဘ၀ေတြကုိ ႀကိဳးစားရွင္သန္ ႐ုန္းကန္ေနၾကရဦးမွာပါ။
ဇြန္မုိးစက္
ေပ်ာက္ေနတယ္ရယ္လုိ႕ စိတ္ထဲကအမွတ္မထင္ျဖစ္ေနလို႕ ဒီေန႕ပဲ ညေနပိုင္းက ဝင္ၾကည့္ျဖစ္ေသးတယ္။
အဲ့ဒီအခ်ိန္ေတြအေၾကာင္းကို ျပန္ေတြးရင္ ဝမ္းနည္းမ်က္ရည္က်စျမဲပဲ။ တတ္ႏိုင္သေလာက္ေဝမွ်လွဴဒါန္းျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ မေလာက္ငွေလာက္ဖူးဆုိတဲ့အသိက အလွဴကို ဒါနမေျမာက္ေလာက္ေအာင္ အျမဲေျခာက္လွန္႕ေနခဲ့တာ။
တေခါက္တက်င္း သြားၾကည့္ျပီး လိုအပ္တာေလး ျဖည့္ဆည္းေပးခ်င္ရဲ့လို႕လည္း အျမဲျဖစ္မိတယ္။
တေန႕ေပါ့ေလ...
ေမ့ခ်င္သူေတြက မ်က္စိေရွ႔ေမွာက္လည္း မျမင္ၾကဘူးတဲ့။ မေမ့ႏိုင္သူေတြကေတာ့ မျမင္ရလည္း ရင္နာေနရဆဲ၊ ေရးေနဆဲ၊ အေရာက္သြားေနၾကဆဲ ... ။
ဟုတ္ပါတယ္ မဇြန္မိုးစက္ေရ၊ နာဂစ္ၿပီးကတည္းက အျဖစ္အပ်က္ေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္သြားခဲ့တယ္၊ ၄ ႏွစ္ ၾကာသြားခဲ့ၿပီ ဆိုေပမယ့္ အဲဒီတုန္းက ပံုရိပ္ေတြက အခုထိကို ေျခာက္လွန္႔ေနတုန္း ပါပဲ၊ ဒီျဖစ္ရပ္ႀကီးရဲ႕ ျပင္ပက လူေတာင္ အခုလို ခံစားရရင္ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ပါဝင္၊ ပတ္သက္ခဲ့ရသူေတြ အဖို႔ ဘယ္လိုမ်ားေနမယ္ဆိုတာ မေတြးရဲေအာင္ပါ၊ ဘယ္လိုမွ ျပန္မထႏိုင္ေတာ့ေအာင္ တစ္ဘဝလံုးစာ က်ိဳးေၾကခဲ့ရသူေတြ အတြက္ ရင္ထဲမွာ ဘယ္လိုမွ မေကာင္းဘူးဗ်ာ...။