ေပးသူနဲ႔ယူသူ

Category:

ၿပီးခဲ့တဲ့တနဂၤေႏြက စကၤာပူႏုိင္ငံရဲ႕ ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ စာေပေဟာေျပာပြဲကုိ သြားေရာက္နားေထာင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီႏွစ္ေတာ့ ခင္မင္နီးစပ္ရာ ဘေလာ့ဂါေမာင္ႏွမမ်ားနဲ႔အတူ သြားေရာက္ခဲ့လုိ႔ ေပ်ာ္လည္းေပ်ာ္ အမွတ္တရလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အားလုံးသိၾကတဲ့အတုိင္း ဆရာလယ္တြင္းသားေစာခ်စ္၊ ဆရာေမာင္စိန္၀င္း (ပုတီးကုန္း) နဲ႔ ဆရာေအာ္ပီက်ယ္တုိ႔ သုတရသစုံလင္စြာနဲ႔ အားပါးတရ ေဟာေျပာသြားၾကပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ စာေပေဟာေျပာပြဲနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေရးဖုိ႔စိတ္ကူး မရွိခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ စိတ္အခန္႔မသင့္စရာတစ္ခုနဲ႔ ႀကဳံႀကိဳက္ခဲ့တာေၾကာင့္ ေရးခ်င္စိတ္ ေပၚသြားပါတယ္။

ဒီႏွစ္က မႏွစ္ကလုိ ခုံနံပါတ္မေပးဘဲ လက္မွတ္မွာ free seating လုိ႔ ပါတာေၾကာင့္ ေနရာေကာင္းေကာင္းရခ်င္သူ၊ ေနရာေကာင္းမရမွာ စုိးရိမ္သူအမ်ားစုက ၀ိရီယထားၿပီး အေစာႀကီးကတည္းက ေနပူပူမွာ သြားေရာက္တန္းစီၾကပါတယ္။ ၀င္လုိ႔ရၿပီေဟ့ဆုိတာနဲ႔ ကုိယ္နဲ႔မိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ အေကာင္ဆုံးျဖစ္မယ္ထင္ရတဲ့ေနရာကုိ အေျပးအလႊားသြားလုိ႔ ေနရာဦးၾကပါတယ္။ ဇြန္တုိ႔လည္း ခန္းမအလယ္ အေရွ႕ဘက္နဲနဲပုိက်မယ္ထင္တဲ့အတန္းမွာ ေနရာယူလုိက္ၾကပါတယ္။ ေနာက္သိပ္မၾကာခင္မွာဘဲ တစ္႐ုံလုံးနီးပါး ျပည့္သြားပါတယ္။ 

ပြဲစကတည္းက ေဟာေျပာပြဲထဲ စိတ္ပါ၀င္စားသြားလုိက္တာ ဘရိတ္တုိင္းမ္ေပးတဲ့ အခ်ိန္ထိပါပဲ။ ညေနစာဒံေပါက္စား၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႔ စကားစျမည္ေျပာဆုိၿပီး အထဲျပန္၀င္ထုိင္ေတာ့ တစ္စုံတစ္ခုကုိ မသိစိတ္က သတိျပဳမိပါတယ္။ အဲဒါက တစ္ျခားမဟုတ္ပါဘူး၊ ဇြန္တုိ႔ေရွ႕တည့္တည့္အတန္းမွာ အရင္ထုိင္ေနက်သူေတြ  မဟုတ္ဘဲ လူေျပာင္းေနလုိ႔ပါ။ အရင္လူေတြက လူႀကီးေတြ၊ အခုလာထုိင္ေနတဲ့သူေတြက လူငယ္သုံးေယာက္၊ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ ေယာက်္ားေလးႏွစ္ေယာက္ပါ။ တစ္ေယာက္က လက္ပ္ေတာ့ဖြင့္ၿပီး သုံးေနပါတယ္။ 

သိပ္မၾကာခင္ အဲဒီ့ေနရာက မူလထုိင္ခုံပုိင္ရွင္ အမ်ိဳးသားႏွစ္ေယာက္ေရာက္လာၿပီး ေနရာဖယ္ေပးဖုိ႔ေျပာပါတယ္။ အဲဒီ့လူငယ္သုံးေယာက္က ခပ္တည္တည္ပါပဲ၊ လုံး၀ဖယ္မေပးပါဘူး။ ဟုိလူႏွစ္ေယာက္ကလည္း ေျပာမရေတာ့ အေနာက္ကုိထြက္သြားရပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေနရာပုိင္ရွင္အစ္မႀကီးတစ္ေယာက္ (သူတုိ႔နဲ႔ဆုိ အေမအေဒၚအရြယ္ပါ) ေရာက္လာၿပီး ဖယ္ေပးဖုိ႔ေျပာပါတယ္။ အဲဒီ့အစ္မအမ်ိဳးသားကလည္း ၀င္ေျပာပါတယ္။ သူတုိ႔အေၾကာင္းျပခ်က္က ပထမပုိင္းမွာ ေနရာေကာင္းမရဘဲ ေနာက္ဆုံးကေနၾကည့္ရလုိ႔ ဒုတိတယပုိင္းမွာ ေနရာေကာင္းေကာင္းမွာၾကည့္ခ်င္လုိ႔ ဘရိတ္တုိင္းမ္မွာ လြတ္ေနတဲ့ထုိင္ခုံကုိ ၀င္ထုိင္တာပါတဲ့။ (ေတာ္ေသးတယ္ ဇြန္တုိ႔က Goodie Bag ေတြ ထားခဲ့မိလုိ႔) ခပ္တည္တည္ပဲေျပာၿပီး လုံး၀လုံး၀ မထေပးပါဘူး။ 

တကယ္ဆုိ လူႀကီးနဲ႔လူငယ္၊ သူတုိ႔ကပဲ သူမ်ားေနရာ၀င္ထုိင္ေသး၊ သူတုိ႔မွာ ဖယ္ေပးစရာအေၾကာင္းမရွိဘူးဆုိတာကုိ ေနာက္တန္းကျမင္ေနၾကားေနရတဲ့ ဇြန္တုိ႔ေတြက မေနႏုိင္လုိ႔ ၀င္ေျပာၾကပါတယ္။ ဇြန္က သူတုိ႔လုပ္ရပ္ကုိ ေတာ္ေတာ္ခ်ဥ္သြားေတာ့ သိပ္႐ုိင္းတာပဲလုိ႔ ေျပာလုိက္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔လက္ပ္ေတာ့နဲ႔တစ္ေယာက္က သူတုိ႔႐ုိင္းတဲ့စကား တစ္ခြန္းမွ မေျပာပါဘူးတဲ့။ ဒါနဲ႔ဇြန္က မေျပာေပမယ့္ မင္းတုိ႔လုပ္ရပ္က သက္ေသျပေနတာပဲလုိ႔ ေဒါသထြက္ထြက္နဲ႔ပဲ ျပန္ေျပာလုိက္ပါတယ္။ 

သူတုိ႔ေရွ႕တန္းက တစ္ခုံမွာ ေနရာလြတ္ရွိတယ္၊ အဲဒီ့ကုိေျပာင္းထုိင္ေပးပါလုိ႔ အစ္မႀကီးရဲ႕အမ်ိဳးသားကေျပာတာေတာင္ မထေပးေသးဘူး။ အဲလုိအေျခအတင္ျဖစ္ေနလုိ႔ တုိက္ပုံ၀တ္လူငယ္ေလးႏွစ္ေယာက္လည္း ေရာက္လာပါတယ္။ ဇြန္လည္း တုိေနတဲ့စိတ္ကုိျပန္ေလွ်ာ့ၿပီး သူတုိ႔ကုိ လ်စ္လ်ဴ႐ႈမယ္လုိ႔ ဆုံးျဖတ္လုိက္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး သူတုိ႔သုံးေယာက္ထဲက ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္က ၀င္ဖ်န္ေျဖေတာင္းပန္ၿပီးေတာ့မွ ထေပးသြားၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ထသြားမွ ေစာေစာက ေနရာအလုခံလုိက္ရတဲ့ လူႏွစ္ေယာက္လည္း ျပန္လာထုိင္ခြင့္ရသြားပါတယ္။ အဲဒီ့ေတာ့မွ ကုိယ့္မွာျဖစ္ေနတဲ့ အကုသုိလ္ေဒါသစိတ္ေတြလည္း တခါတည္း ေျပေပ်ာက္သြားပါေတာ့တယ္။

တကယ္လုိ႔မ်ား ဒီကေလးေတြက စာေပေဟာေျပာပြဲကုိ အမွန္တကယ္လုိလုိလားလားနဲ႔ စာေပခ်စ္ျမတ္ႏုိးစိတ္၊ ဆရာမ်ားကုိေလးစားစိတ္နဲ႔ တက္ေရာက္သူမ်ားျဖစ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္၊ အေစာပုိင္းက ဆရာမ်ားေျပာသြားတဲ့စကားေတြသာ မွတ္သားခဲ့မယ္ဆုိရင္ ကုိယ္ရတဲ့ေနမွာပဲ ကုိယ္ထုိင္ၿပီး ဒီလုိသူမ်ားေနရာ၀င္လုထုိင္တဲ့ ကိစၥမ်ိဳးျဖစ္လာႏုိင့္ပါ့မလားလုိ႔ ဇြန္ေတြးမိပါတယ္။  တျခားမ်ားမ်ား ေတြးစရာမလုိပါဘူး။ ဆရာေမာင္စိန္၀င္းေျပာသြားတဲ့ ေပးသူနဲ႔ယူသူ သူရဲေကာင္းတုိ႔အေၾကာင္း  နားလည္သေဘာေပါက္ခဲ့မယ္ဆုိရင္.... 

တကယ္လုိ႔မ်ား ဆရာတုိ႔အားထား ပုခုံးထမ္းတင္ေပးခ်င္တဲ့ ေနာက္မ်ိဳးဆက္သစ္ လူငယ္လူရြယ္ေတြမွာ ေပးသူထက္ ယူသူမ်ားေနခဲ့ရင္ တံခါးေတြေခါက္လုိ႔ ေအာင္စိတ္ေမြးၿပီး လုိရာပန္းတုိင္ အေရာက္လွမ္းၾကရင္ေတာင္မွ ခရီးမတြင္ဘဲ ေ၀းေနရဦးမွာပါ။


ဇြန္မုိးစက္

Comments ( 30 )

ကိုယ့္ မ်က္ေစ့ေရွ႕မွာ အမွတ္မထင္ ေတြ႕လိုက္ၾကံဳလိုက္ရတာေလးကို ဆရာေတြ ေျပာသြားတဲ့ စကားေတြနဲ႕ ယွဥ္ၿပီး ေျပာျပသြားတာ ေကာင္းလိုက္တာ... း))

ဟုတ္ပ....အဲဒီလုိအရုိင္းအစုိင္းေတြ တကယ္ရွိပါလားဆုိတာကို အဲဒီေန႕က မ်က္၀ါးထင္ထင္ေတြ႕လုိက္ရတယ္။

ဒို႔ျမန္မာေတြ ေပ်ာ္ေစဖို႔ ေထာင့္ကန္ေဘာ တင္ေပးလိုက္တဲ့ ဇြန္ရဲ႕ ဘ၀ထဲကသုတ စာ ဒီပို႔စ္ေလးက ရသ အလင္းျဖာပါတယ္။

ဇြန္႕ရဲ႕ ဒီ post ကို fb က Myanmar Literature Talk (Singapore) page မွာ သြားခ်ေပးထားတယ္။ ကိုယ္လည္း အဲဒီမွာ လက္မွတ္မွာ ခံုနံပါတ္ထည့္သင့္တယ္လို႔ သြား အႀကံျပဳထားမိလို႔ပါ။ ကိုယ္ေတြကေတာ့ အဆင္ေျပခဲ့ပါတယ္။ သူမ်ားက ေနရာသြားဦးေပးထားလို႔။ ဒါေပမဲ့ သူမ်ားကိုလည္း အလုပ္မေပးခ်င္၊ ကိုယ္တုိင္လည္း အလုပ္႐ႈပ္မခံခ်င္ေတာ့ လက္မွတ္မွာ ခံုနံပါတ္တခါတည္း ထည့္တာ ပိုကိစၥေအးတယ္ ထင္တာပါပဲ။ စီစဉ္သူေတြမွာလည္း အခက္အခဲ႐ွိတယ္ ဆုိတာ သိေပမယ့္...

အဲဒီ fb page မွာေတာ့ တခ်ိဳ႕ကလည္း လက္မွတ္မွာ ခံုနံပါတ္မပါလည္း ဘယ္သူမွ လုထိုင္တာ မေတြ႕ပါဘူး။ အကုန္အဆင္ေျပပါတယ္ ေျပာၾကတယ္။ ကိုယ္တုိင္လည္း ေျပပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္အတြက္ သူမ်ားကို အားကိုးေနရတာတစ္ခုပဲ အဆင္မေျပတာ။

ဒီ post ကေတာ့ feedback တစ္ခုပဲမို႔ အဲဒီ page မွာ သြားခ်ေပးလိုက္တာ။

***
ကိုယ္လည္း ဇြန္႔လို ခပ္ဆင္ဆင္ ေတြးမိေသးတယ္။
အင္း သူရဲေကာင္းေတြကို လက္ခုပ္တီးေပးမယ့္ လူေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲ။ လက္ခုပ္တီးတာ ခံယူမယ့္လူကေတာ့ ဘယ္မွာေနတယ့္ မသိ လို႔။ ဗမာလူမ်ိဳးမ်ားဟာ သူရဲေကာင္းကို လက္ခုပ္တီးေပးဖို႔ကေတာ့ ဝန္ေလးမယ့္လူမ်ိဳးေတြ ဟုတ္ဟန္ မတူဘူး လို႔။ (ကိုယ္ အပါအဝင္)

ဇြန္႔ post ကို ဖတ္မိမွပဲ တခ်ိဳ႕လက္ခုပ္ေတာင္ တီးေပးအားပါ့မလား ေတြးမိတယ္။ သူမ်ားေနရာ ဝင္ဦးေနရတာနဲ႔။

ဇြန္တင္ေပးတဲ႔ ေထာင္႔ကန္ေဘာ ဂိုးထဲ ၀င္သြားၿပီ။ ဆရာေတြရဲ႔ စကားကို တန္ဖိုးရွိရွိ နားလည္လိုက္ရတာပါပဲ။

အေပၚက (ကိုယ္ အပါအဝင္) ဆုိတာ ကိုယ္လည္း လက္ခုပ္ပဲ တီး႐ံုတီးမွာ သူရဲေကာင္းမလုပ္ဘူးလို႔ ေျပာတာ။
=)

ဇြန္ လာဖတ္သြားပါတယ္။ ငယ္ငယ္က ပြဲခင္းထဲ ဖ်ာဦးတာကို အမွတ္ရသြားတယ္။...

Break Time အျပီးျပန္ဝင္တဲ႔အခ်ိန္မွာ ပထမပိုင္းကေနရာကိုပဲ ဆက္ထိုင္တာကေတာ႔ မေျပာပါလုိဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ပြဲအစမွာ ကိုယ္တိုင္မလာပဲ ေနရာဦးခိုင္းတဲ႔လူေတြရွိေနတာကေတာ႔ မျဖစ္သင္႔ပါဘူး။
ေရွ႔မွာထိုင္ခ်င္ရင္ ဝီရိယထားျပီး ေစာေစာ လာသင္႔တယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ က်မတို႔ျမန္မာေတြ ဘယ္ေတာ႔မ်ားမွ စိတ္ဓာတ္ေတြဖြံ႔ျဖိဳးလာလိမ္႔မလဲမသိဘူး။

ဘယ္သူ႕ကိုမွ ဘာမွ မလုပ္ခိုင္းပါဘူး။
ဘာမွ မေျပာရပါဘဲ အဲဒီသူမ်ားကပဲ လက္မွတ္မွာေပးထား၊ အဲဒီသူမ်ားကပဲ ေနရာယူေပးထားတာပါ႐ွင္။

ကိုယ့္ဘာသာဆိုရင္ေတာ့ နီးမွကပ္လာၿပီး ေနာက္ဆံုးထိုင္ရထုိင္ရ ထိုင္နားေထာင္သြားမွာပါပဲ။

=)

ဒီလူေတြႏွယ္ ဘေလာ့ဂ္ဂါေတြေ႐ွ႕မွာမွ အေနမတတ္၊ အထိုင္မတတ္....ဟားဟား....။ ဟုတ္တယ္ ဇြန္ရဲ႕ လူေတြက အယူဖက္ မ်ားလာေနၿပီ။ စာေကာင္းေလးတပုဒ္ပါ ညီမေရ...:)

စာေပေဟာေျပာပြဲ မတက္ရတာ ႏွစ္ေတြၾကာလွေပါ့ း((
အားက်မိပါ၇ဲ႕ ဇြန္ေရ..

အမက စာေ၇းေကာင္းတယ္ေနာ္။
က်ေနာ္ ဖတ္ေနက် လူေတြထဲမွာ
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ရပ္တန္႕သြား
တာကိုေတြ႕ရတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း
စာ အေရးအသား ေကာင္းတာကို ေတြ႕ရတယ္။
အားေပးေနပါတယ္ဗ်ာ။
စာေပေဟာေျပာပြဲေတာ့ ေနာက္တစ္ေခါက္
ၾကံဳခဲ့ရင္ေတာ့ သြားနားေထာင္ခ်င္မိပါေတာ့တယ္။

စာလာဖတ္သူမ်ား? ေကာ္မန္႔ေပးသူမ်ားအားလုံးကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
မေလးေရ... မေျပာႏုိင္ဘူးေလ ေနာင္ႏွစ္ေတြက်ရင္ ကေနဒါနဲ႔အေမရိကားမွာ စာေပေဟာေျပာပြဲေတြ ရွိလာႏုိင္တာပဲေနာ္။ ဒါမွာမဟုတ္ ေရွ႕ႏွစ္က်ရင္ စကၤာပူ၀င္လာခဲ့ေလ။ း)
@christ.. အားေပးေနတယ္ဆုိလုိ ေက်းဇူးေနာ္။ :)

အသံၾကားလို႔ ေနာက္လွည့္ၾကည့္မိေသးတယ္၊ ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ မျဖစ္လိုက္တာ ေတာ္ပါေသးတယ္။

က်ေနာ္ကေတာ့ စီစဥ္သူဖက္ကလည္း လိုတယ္လို႔ ႐ုိး႐ိုးေလး ထင္ပါတယ္၊ ဒီမွာ ေရးသြားၾကသလိုပဲ ခံုနံပါတ္ကိုပါ လက္မွတ္ေပၚမွာ တြဲ႐ိုက္ထားရင္ ကိစၥျပတ္တာပဲေလ။ စီစဥ္ရတဲ့ အခက္အခဲေၾကာင့္ free seating နဲ႔သြားမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ေနရာဦးေပးခြင့္ မရွိဘူးလို႔ ျပတ္ျပတ္သားသား ေၾကညာလိုက္၊ တပါတည္း break time ၿပီးရင္ ကိုယ့္ခံုေနရာ ကိုယ္ျပန္ထိုင္ၾကပါလို႔ ေျပာထားလိုက္၊ ဒါ fair ျဖစ္တယ္ေလ။ က်ေနာ္လည္း ထမင္းစားၿပီး ျပန္ဝင္ေတာ့ ဘယ္မွာေျပာင္းထိုင္ရမလဲ စဥ္းစားမိေသးတယ္၊ က်ေနာ့္ေနရာက ဓာတ္ပံု႐ိုက္လို႔ အားမရဘူး။ တိက်တဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ မရွိရင္ေတာ့ ဒီလိုပဲျဖစ္မွာပါပဲ။

ဟုတ္တယ္ အစ္မဇြန္ေရ... ညီမတို႔လည္း အဲဒါကိုေၾကာက္လို႔ အလွည့္နဲ႔ေနရာမွာ ခ်န္ေနၾကရတယ္။ Break ေပးၿပီးရင္ေတာ့ အဲလိုမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ေတာ့မွာလို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားၿပီးသားပါ။ ပြဲစီစဥ္သူေတြလည္း ေနာက္ႏွစ္မွာ အဆင္ေျပေအာင္ တစ္ခုခုလုပ္ေပးမယ္ ထင္ပါတယ္။ ညီမလည္း အစ္မကို မသိလို႔ ႏႈတ္မဆက္လိုက္ရဘူး အစ္မရယ္...

ခုဘေလာ့ေရးတဲ့ ဇြန္မိုးစက္ ေရာ ကြန္းမန္႕ေပးတဲ့ လူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေရာ ေတာ္ေတာ္တဖတ္သက္ ဆန္ေနတာပဲ
ဘာလို႕ သြားထိုင္တဲ့ လူရဲ့အမွား လို႕ တဖတ္သက္ေျပာ ေနလည္း ဆိုတာ နားေတာင္မလည္ႏိုင္ေအာင္ပဲ ခုအျဖစ္အပ်က္ ကို ေဝဖန္တဲ့ လူေတြ ေအာက္မွာေရးထားတဲ့ အခ်က္ေတြ ကို ဘာလို႕မေတြးက်တာလဲ
၁။ ထိုင္ခုံ တေနရာ ရရင္ ရတဲ့ေနရာကို ေသတဲ့ထိ ထိုင္ခ်င္တာ ျမန္မာလူမ်ိဳး စိတ္ဓါတ္ လား။ လက္မွတ္မရွိတဲ့ပြဲ မွာ ဘာလို႕ ကို႕ေနရာဆို ျပီး အတင္းျပန္ေတာင္းတာကိုးက မွားေနတာ။
၂။လပ္ခုပ္ ဆိုတာ ႏွစ္ဖက္တီးမွ ျမည္တာ ပါ။ သူတို႕ ပထမပိုင္းအဆင္မေျပလို႕ ဒုတိယပိုင္း ေစာေစာသြားတာ အျပစ္လား။ေနရာဦး ခဲ့တဲ့ လူေတြထက္ အ မ်ားၾကီးသာ ပါတယ္။ ဘယ္conference ဘယ္meeting မွာမွေနရာဦးတယ္ဆိုတာ မရွိဘူး။ လက္မွတ္မွာseat no ပါရင္ပါမပါရင္ အဆင္ေျပတဲ့ ေနရာထိုင္က်တာပဲ break time ျပီးတာနဲ႕ ငါ့ေနရာဖယ္ေပးဆိုျပီး လိုက္ေျပာတာ ေတြဖူးက်လား။
ကိုယ္ လည္း အဲဒီစာေပေဟာေျပာပြဲကို သြားခဲ့တယ္ ကိုယ္ေရာက္တဲ့အခ်ိန္ အဆင္ေျပတဲ့ေနရာ(ေနာက္ဆုံး နား)မွာထိုင္ခဲ့တာပဲ ေနရာကအေရးမၾကီးပါဘူး။ စာရဲ့အႏွစ္သာရက အေရးၾကီးတာ။ ဒါကိုနားလည္ဖို႕လိုတယ္။
၃။ုအျဖစ္အပ်က္တခုကို ေဝဖန္ခ်င္ရင္ outsider's view ကေနျမင္တတ္ဖို႕လိုတယ္။
To အင္ၾကင္းသန္႕ ကိုယ္ေသခ်ာမသိတဲ့လူတေရာက္ကို အ႐ိုင္းအစိုင္းလို႕ေျပာေလာက္တဲ့ အထိ ကိုယ့္စိတ္ကိုအထိန္းအကြပ္မမဲ့ေစသင့္ဘူး။

သြားထုိင္တဲ့လူေတြရဲ႕အမွားဆုိတာထက္ သူတုိ႔လုပ္ရပ္နဲ႔ အျပဳအမူက မွန္လားမွားလားဆုိတာ ေတြးၾကည့္႐ုံနဲ႔ သိပါတယ္။ ဒါ common sense ပဲေလ မသႏၲာ။

သူတုိ႔လုပ္ရပ္ မမွားဘူး၊ မွန္တယ္ထင္ရင္ ဆက္ထုိင္ေပါ့၊ ဘာလုိ႔ဖယ္ေပးသြားလဲ။ ဘရိတ္တုိင္မ္းအၿပီး ျပန္သြားတဲ့လူေတြရဲ႕ ခုံမွာ၀င္ထုိင္လုိ႔ရပါတယ္။ နဂုိလူရွိၿပီးသားေနရာ မသိလုိ႔ ၀င္ထုိင္မိရင္လည္း သိသြားတဲ့အခါ ယဥ္ေက်းစြာနဲ႔ ဖယ္ေပးသင့္တယ္ မဟုတ္လား။

ၿပီးေတာ့ ႐ုိင္းတယ္လုိ႔ သုံးႏႈန္းရတာ လူငယ္နဲ႔လူႀကီးျဖစ္ေနလုိ႔။ ျမန္မာလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္အျမင္နဲ႔ သူတုိ႔အျပဳအမူက ႐ုပ္ဆုိးပါတယ္။ ႐ုိင္းတယ္လုိ႔ပဲ ဇြန္ေရးျပသြားတာ အျဖစ္အပ်က္ စကားလုံး အားလုံး အေသးစိတ္မပါဘူး။ ကုိယ္ေျပာတဲ့စကားပဲ ကုိယ္ထည့္ေရးသြားတာ။ အျပင္မွာ ဘယ္ေလာက္ထိ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့လဲဆုိတာ ကာယကံရွင္ေတြနဲ႔ အေပၚတန္းေအာက္တန္းကလူေတြ အကုန္သိတယ္။ ေနာက္ဆုံး သူတို႔မွားမွန္းသိလုိ႔ ရွက္ရွက္နဲ႔ဖယ္ေပးလုိက္တာ။

လူယဥ္ေက်းစည္းကမ္းရွိတဲ့လူေတြအတြက္ ခုံနံပါတ္ေတြ မလုိဘူးဆုိတာ မွန္ပါတယ္။ သူတို႔ေတြက ဘယ္အေျခအေနမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ့္ေနရာပဲကုိယ္ ျပန္လာထုိင္မွာေလ။

မသႏၲာလုိ ဘယ္ေနရာမွာထုိင္ထုိင္ စာရဲ႕အႏွစ္သာရက အေရးႀကီးတယ္လုိ႔ သေဘာထားတဲ့သူေတြဆုိရင္ေတာ့ ဒီလုိျပႆနာေတြ ဘယ္ျဖစ္လာႏုိင္ပါ့မလဲ။

ျပႆနာတစ္ခုကုိ အျပင္လူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အတြင္းလူေလာက္ အတြင္းက်က်သိမွာ မဟုတ္လုိ႔ သူရဲ႕ေ၀ဖန္ခ်က္က ရာႏႈန္းျပည့္မွန္လိမ့္မယ္လုိ႔ေတာ့ မထင္ဘူး။

မသႏၲာဆုိရင္ေရာ... သူမ်ားထက္ ၀ီရိယထားၿပီး ေစာေစာလာ၊ ေနပူထဲမွာ အၾကာႀကီးတန္းစီၿပီးမွ အမ်ားသူငါနဲ႔ အေျပးအလႊားယူထားရတဲ့ ကုိယ့္ေနရာမွာ ဘရိတ္တုိင္းမ္းကုိ အခြင့္ေကာင္းယူ၊ ေဆာရီးေျပာၿပီး အလြယ္တကူ၀င္ထုိင္သြားတဲ့လူမ်ိဳးကုိ စိတ္ဆုိးျခင္းအလ်ဥ္းမရွိဘဲ အသာတၾကည္နဲ႔ ခြင့္ျပဳႏုိင္တယ္ေပါ့။

က်ေနာ္သာဆို ထေပးမွာမဟုတ္ဘူး။


"ဒီကေလးေတြက စာေပေဟာေျပာပြဲကုိ အမွန္တကယ္လုိလုိလားလားနဲ႔ စာေပခ်စ္ျမတ္ႏုိးစိတ္၊ ဆရာမ်ားကုိေလးစားစိတ္နဲ႔ တက္ေရာက္သူမ်ားျဖစ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္၊ အေစာပုိင္းက ဆရာမ်ားေျပာသြားတဲ့စကားေတြသာ မွတ္သားခဲ့မယ္ဆုိရင္ ကုိယ္ရတဲ့ေနမွာပဲ ကုိယ္ထုိင္ၿပီး ဒီလုိသူမ်ားေနရာ၀င္လုထုိင္တဲ့ ကိစၥမ်ိဳးျဖစ္လာႏုိင့္ပါ့မလားလုိ႔ ဇြန္ေတြးမိပါတယ္။ "


ဒီလိုကိစၥမ်ိဳး ၿဖစ္မလာေစခ်င္ရင္ေတာင္ ဘရိတ္တိုင္း ၿပီးလို႔ ၿပန္ဝင္လာရင္ ကိုယ္ရတဲ့ ေနရာကိုယ္ဝင္ထိုင္လိုက္ရံုပဲ။

ေမတၱာထားတတ္တဲ့ ဆိုရင္ အလွည့္ေပးတတ္တယ္ဆိုရင္ သူတို႔ ထိုင္ေနရင္ေတာင္ ကိုယ္က ႀကည္ႀကည္သာသာ လက္ခံလိုက္ရမွာပါ။

အဲဒါမွစာေပေဟာေၿပာပြဲကို အမွန္တကယ္လိုလားသူပါ။

မသႏၱာ ကိုဘယ္သူလဲ မသိပါဘူး။ ဇြန္မိုးစက္ ဘယ္သူလဲ ဆိုတာသိပါတယ္။

စာေရးေကာင္းေပမယ့္ ခုဒီပိုစ့္မွာ တယူသန္ဆန္ေနတယ္။
မွားမွန္းသိလို႔ ရွက္ရွက္နဲ႔ ဖယ္ေပးလိုက္တယ္ဆိုတာ တယူသန္ဆန္ပါတယ္။

ဖယ္ေပးလိုက္တဲ့သူဘက္ကလဲထည့္တြက္သင့္ပါတယ္။

ဘေလာ့ဂါေတြ အၿပဳသေဘာမ်ိဳးေဆာင္တဲ့ စာေတြ ေရးတာ ႀကိဳက္ပါတယ္။ အၿဖစ္သေဘာမ်ိဳး တယူသန္ ဆန္ရင္ေတာ့ လက္မခံႏိုင္ပါဘူး။

ဒီပြဲ၊ ဒီစကားဝိုင္းမွာ ရွိတဲ့သူတစ္ေယာက္မို႔ ခုလိုေရးလိုက္တာပါ။


ဒီပုိစ့္ကိုလဲ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ေၿပာလို႔ သိတာပါ။

အေနာနီးမတ္စ္နဲ႔ ေရးလို႔ လူလံုးမၿပႏိုင္ဘူးလို႔ ထပ္မစြာႀကနဲ႔။

ေရးဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိဘူး။ဖတ္ၿပီး ေရးခ်င္စိတ္ၿဖစ္သြားလို႔ပါ။

ဘေလာ့ပိုင္ရွင္ မဇြန္မုိးစက္ကိုအားနာေပမယ့္ အေပၚက မသႏၲာဆုိတဲ့တစ္ေယာက္ ကၽြန္မကုိေရးသြားတာေလးနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ၿပန္ေၿဖရွင္းခ်င္လို႕ေရးလိုက္တာပါ။

တကယ္ေတာ့ အဲဒီေန႕စာေပေဟာေၿပာပြဲက အေပၚကသူတစ္ခ်ိဳ႕ေၿပာသြားသလုိ ခုံနံပါတ္နဲ႕႔သာစီစဥ္ေပးလုိက္မယ္ဆုိရင္ ဒါမ်ိဳးၿပသနာေတြ ေပၚေပါက္လာစရာအေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ စီစဥ္သူေတြဘက္မွာလည္း အခက္အခဲတစ္ခ်ိဳ႕ရွိေကာင္းရွိပါလိမ့္မယ္။

အဲဒီလိုခုံနံပါတ္နဲ႕မစီစဥ္ေပးခဲ့တဲ့အတြက္ ေနရာေကာင္းေကာင္းရေအာင္ဆုိၿပီး ကို္ယ္ကိုယ္တုိင္လည္း ေစာေစာၾကိဳေရာက္ေအာင္သြားခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႕လုိပဲ ၀ီရိယထားၿပီးလာေရာက္တန္းစီေနခဲ့ၾကတဲ့သူေတြလည္း အမ်ားၾကီးပါ။ ကၽြန္မတုိ႕ေတြ ေနရာေစာေစာသြားဦးတယ္ဆုိရာမွာ ေနရာေကာင္းရဖုိ႕အၿပင္ မိမိရဲ႕ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႕အတူတကြေနရာရခ်င္လုိ႕လည္းပါပါတယ္။ လက္မွတ္ကိုလည္းအတူတူၿဖတ္ထားၾကတာမုိ႕ပါ။

၀င္ေရာက္ၿပီးတာနဲ႕တၿပိဳင္နက္ အားလုံးကိုယ့္မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႕ တစ္တန္းတည္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ေရွ႕ေနာက္ေသာ္လည္းေကာင္း အတူတကြေနရာယူခဲ့ၾကပါတယ္။ ကၽြန္မအၿမင္မွာေတာ့ အဲဒီလုိေနရာယူလိုက္ၾကၿပီးသူတုိင္းဟာ ပြဲအစကေနအဆုံးထိ ဒါဟာမိမိေနရာလို႕ပဲ သတ္မွတ္မိၾကမွာပါပဲ။ ဒါဟာေၿပာစရာမလုိပဲ အားလုံးနားလည္ၾကၿပီးသားၿဖစ္မွာပါ။ လာေရာက္နားေထာင္ၾကသူမ်ားအားလုံးဟာလည္း mature ၿဖစ္ၿပီးသားအရြယ္ေတြခ်ည္းပါပဲ။ ကေလးသူငယ္အရြယ္တစ္ေယာက္မွမပါပါဘူး။
တကယ္လို႕သာ Break Time ၿပီးရင္ ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့ေနရာကိုယ္၀င္ထုိင္လို႕ရတယ္ဆုိရင္ မူလက မိမိရဲ႕ေနရာမေပ်ာက္ခ်င္တဲ့သူေတြမွာ အစားေတာင္ထြက္မစားရဘဲ ကိုယ့္ေနရာမွာကိုယ္ ထုိင္ေစာင့္ေနရမယ့္သေဘာမွာရွိေနပါတယ္။

ထုိင္ခုံေနရာအလြတ္ကုိၿမင္လို႕ ၀င္ထုိင္တာကို ကၽြန္မအေနနဲ႕ရုိင္းစိုင္းတယ္လို႕မေၿပာလုိပါဘူး။ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ၿပန္သြားတဲ့သူတစ္ခ်ိဳ႕တစ္ေလလည္းရွိေကာင္းရွိႏုိင္တာပဲေလ။ ဒါေပမယ့္ မူလေနရာပုိင္ရွင္က ၿပန္ေရာက္လာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကၽြန္မသာအဲဒီေနရာမွာဆုိရင္ အသာတၾကည္နဲ႕ဖယ္ေပးမိမွာပါပဲ။

အခုၿဖစ္ရပ္က ကိုယ့္ထက္အသက္ၾကီးတဲ့၊ ကုိယ့္မိဘအရြယ္လည္းၿဖစ္တဲ့မူလေနရာပိုင္ရွင္က အက်ိဳးအေၾကာင္းေၿပာၿပေနတာကို သူတုိ႕က သုံးေနလက္စ လက္ပ္ေတာ့ပ္ကိုေပါင္ေပၚတင္ အသုံးမပ်က္ဘဲ မေလးမခန္႕ မထီမဲ့ၿမင္အမူအယာနဲ႕ သူတုိ႕မွာ အမွားလုံး၀မရွိဘူးဆုိတဲ့ပုံစံနဲ႕ၿပန္ေၿပာေနတာကို ကုိယ့္မ်က္စိေရွ႕မွာ မ်က္၀ါးထင္ထင္ၿမင္ေတြ႕ၾကားသိလာတဲ့သူတစ္ေယာက္ၿဖစ္တဲ့ကၽြန္မအေနနဲ႕ သူတုိ႕ကိုရုိင္းစိုင္းတယ္လုိ႕႔ပဲ ေကာက္ခ်က္ခ်ရပါလိမ့္မယ္။

လူတစ္ေယာက္ ယဥ္ေက်းလား၊ ရုိင္းစုိင္းလားသုံးသပ္ဖို႕အတြက္ အဲဒီလူကိုေသခ်ာသိေအာင္လုပ္ေနဖုိ႕မလိုပါဘူး။ လတ္တေလာၿဖစ္ေပၚလာတဲ့ၿဖစ္ရပ္တစ္ခုအေပၚမွာ တုံ႕ၿပန္တဲ့ သူ႕ရဲ႕အၿပဳအမူ၊ အေၿပာအဆုိကုိၾကည့္ရုံနဲ႕ေယဘူယ်သုံးသပ္လုိ႕႔ရပါတယ္။

ဒါေပမယ့္လည္း လူတစ္ဦးနဲ႕တစ္ဦး ခံယူခ်က္အသိအၿမင္ေတြ ကြဲၿပားၿခားနားတဲ့အေလ်ာက္ လူတစ္ေယာက္ယဥ္ေက်းတယ္၊ ရုိင္းစုိင္းတယ္လုိ႕သတ္မွတ္ဆုံးၿဖတ္ၾကရာမွာလည္း ကြဲၿပားၿခားနားၾကမွာပါပဲ။ ကၽြန္မအေနနဲ႕ကေတာ့ ကၽြန္မရဲ႕ခံယူခ်က္ အၿမင္ေတြအရသူတုိ႕ေတြကို ရုိင္းစုိင္းတယ္လုိ႕ကုိ သတ္မွတ္မိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ကုိ အရုိင္းအစိုင္းလို႕တမင္ကိုသုံးလုိက္တာပါ။ မွန္ပါတယ္ ကၽြန္မသုံးစြဲလိုက္တဲ့စကားလုံးက အနည္းငယ္ ရင့္သီးေကာင္းရင့္သီးေနပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မစိတ္ကုိအထိန္းအကြပ္မဲ့စြာနဲ႕ေၿပာဆုိခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။ တမင္ေရးခ်င္လို႕ကုိ ကၽြန္မစိတ္ထဲမွာရွိတဲ့အတုိင္း၊ ကၽြန္မခံစားမိတဲ့အတုိင္းကို ေရးသားခဲ့ၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။

ကြန္မန္႕ရွည္သြားတဲ့အတြက္ မဇြန္ကိုအားနာပါတယ္။

ဆရာဝင္လုပ္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။

ၿပီးခဲ့တာေတြ ၿပီးပါေစေတာ့ လို႔ပဲ ဝင္ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ေနာက္တခါ စာေပေဟာေျပာပြဲ ၾကရင္ လူတိုင္းေရွာင္လို႔ ရသြားပါၿပီး။

မဇြန္ ေပးခ်င္တဲ့ မက္ေဆ့ကိုလဲ ရပါတယ္။

မသႏၱာ ေျပာခ်င္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုလဲ သိပါတယ္။

အင္ၾကင္းသန္႔ ေျပာတာေတြလဲ မွန္ပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေနာက္တခါ မျဖစ္ေလာက္ေတာ့ပါဘူး။

အားလံုး ကို ပိစ္ လုပ္သြားပါတယ္။

လူခ်င္းမျမင္ရေသးပဲ တေယာက္ကို တေယာက္ စိတ္မဆိုးၾကနဲ႔ဗ်ာ။ ေနာ္။

ေမ့လိုက္ေတာ့။


BY THE WAY

မဇြန္စာေရးေကာင္းတယ္။ အသာေလး ေရးသြားႏိုင္တဲ့ စာေတြကို ဖတ္ရတာ အရသာရွိတယ္။ ပေရာဂ်က္ေတြပိေနတာရယ္. ဖဘေဆာ့ေနတာရယ္ေၾကာင့္ ဘေလာ့ မလည္ျဖစ္ဘူး။ ညက မဇြန္ဘေလာ့ကို ပံုမွန္ဖတ္ေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္းက ေျပာျပမွ သိလို႔ ဝင္ဖတ္မိတာ။

မဇြန္ေပ်ာ္ရႊြင္ပါေစ။


ခ်စ္ခင္ေလးစားစြာျဖင့္


ဖိုးစိန္

မနက္က ကြန္းမန္႕ေတြ ဝင္ဖတ္ဖို႕ စိတ္ကူးရွိ ေပမဲ့ တေန႕လုံး မအားတာနဲ႕ online မဝင္ျဖစ္လို႕ ခုမွပဲ ျပန္ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ကြန္းမန္႕ေတြ ေတာ္ေတာ္ေပးထားက်တာ ေတြ႕လို႕ ကိုေျပာထားတာေတြ ကိုျပန္ရွင္းရမွာေပါ့။

To ဇြန္မိုးစက္
"သူတုိ႔လုပ္ရပ္ မမွားဘူး၊ မွန္တယ္ထင္ရင္ ဆက္ထုိင္ေပါ့၊"" ေနာက္ဆုံး သူတို႔မွားမွန္းသိလုိ႔ ရွက္ရွက္နဲ႔ဖယ္ေပးလုိက္တာ။ " --> "ျပိဳင္လုရတာတို႕ ရန္ျဖစ္ရတာတို႕ ဆိုတာ ရွက္စရာ အလုပ္တခုပါ။မွားလို႕ သူတို႕ဖယ္ေပးသြားတာလား ရွက္လို႕ဖယ္ေပးသြားတာလား။မေဟာသဓာ ရဲ့ ကေလးအေမနဲ႕ဘီလူး ျပသနာ ကို ကေလးေနရာမွာ ကို႕ရဲ့မာနလို႕စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ အေလွ်ာ့ေပးတဲ့ လူတိုင္းမွားလို႕မဟုတ္ပါဘူး။"
"လူယဥ္ေက်းစည္းကမ္းရွိတဲ့လူေတြအတြက္ ခုံနံပါတ္ေတြ မလုိဘူးဆုိတာ မွန္ပါတယ္။ သူတို႔ေတြက ဘယ္အေျခအေနမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ့္ေနရာပဲကုိယ္ ျပန္လာထုိင္မွာေလ။ " --> "free seating မွာကိုယ့္ေနရာဆိုတာမရွိပါဘူး အဲ့ဒါကိုကိုယ့္ေနရာလို႕ မေျပာသင့္ဘူး။" "thandar မေန႕ကေျပာခဲ့သလိုေပါ့ တကယ္လို႕သူတို႕သြားတဲ့ေနရာက conference တခုသာဆိုရင္ လူတိုင္းက သူတို႕ရဲ့စိတ္အားထက္သန္မႉ ကိုေလးစားၾကဖို႕ ပဲရွိတယ္။ သူတို႕အမွားက right place မဟုတ္တာပဲ။ ဒို႕ကေတာ့ အဲလိုပဲ ယူဆတယ္"
"မသႏၲာဆုိရင္ေရာ... သူမ်ားထက္ ၀ီရိယထားၿပီး ေစာေစာလာ၊ ေနပူထဲမွာ အၾကာႀကီးတန္းစီၿပီးမွ အမ်ားသူငါနဲ႔ အေျပးအလႊားယူထားရတဲ့ ကုိယ့္ေနရာမွာ ဘရိတ္တုိင္းမ္းကုိ အခြင့္ေကာင္းယူ၊ ေဆာရီးေျပာၿပီး အလြယ္တကူ၀င္ထုိင္သြားတဲ့လူမ်ိဳးကုိ စိတ္ဆုိးျခင္းအလ်ဥ္းမရွိဘဲ အသာတၾကည္နဲ႔ ခြင့္ျပဳႏုိင္တယ္ေပါ့။" --> "ခြင့္ျပဳႏုိင္တာေပါ့ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ ကိုယ္အဲဒီကို ေရာက္ေတာ့ ေရွ႕မွာေနရာေတြရွိရဲ့သားနဲ႕ ေရွ႕မွာထိုင္ခ်င္သူေတြအတြက္ ခ်န္ေပးခဲ့တာေလ။"

To အင္ၾကင္းသန္႕
အေပၚမွာေရးထားတာကို ေသခ်ာနားလည္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ Thandar ဘာလို႕အထိန္းအကြပ္မဲ့တယ္လို႕ ေျပာလည္းဆိုတာနားလည္ႏိုင္မွာပါ။ ေနာက္တခါထပ္ေျပာရရင္ မအင္ၾကင္းသန္႕ အမွန္အမွားကို တဖက္တည္းကၾကည့္ျပီး
မဆုံးျဖတ္ပါနဲ႕။ mature ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ကိုယ္ေနရာကို ဘယ္သူမွ မယူရဘူးလို႕ ခံယူထားတာကို မဆိုလိုဘူး။

ကိုဖိုးစိန္ေရ စိတ္မပူပါနဲ႕ thandar ကရန္မျဖစ္တတ္ဖူးရွင့္။ ဒါေပမဲ့ ဖတ္ရတာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္လို႕ ကြန္းမန္႕လာေပးတာ။ ေနရာ ကို အရမ္းအေလးအျမတ္ထားတာ ျမင္ရေတာ့ ဝမ္းနည္းမိလို႕ပါ။

@ကုိအေနာနီးမတ္စ္ “အေနာနီးမတ္စ္နဲ႔ ေရးလို႔ လူလံုးမၿပႏိုင္ဘူးလို႔ ထပ္မစြာႀကနဲ႔” လုိ႔ ေရးသြားေတာ့ သိပ္ကုိအံ့ၾသမိပါတယ္။ ဘယ္တုန္းကမွ အေနာနီးမတ္စ္ေရးသူတစ္ေယာက္ကုိ အဲလုိစြာဖုိ႔ အေတြးစိတ္ကူးမ်ိဳး တစ္ခါဖူးမွ် မရွိခဲ့လုိ႔ပါ။ စာလာဖတ္ၿပီး ေရးဖုိ႔ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိဘဲ ေကာ္မန္႔ေရးျဖစ္သြားတယ္ဆုိလုိ႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

@အင္ၾကင္း... အားနာစရာ မလုိပါဘူး။ စိတ္ထဲရွိတဲ့အတုိင္း ေျဖရွင္းခြင့္ရလုိက္ေတာ့လည္း စိတ္ေပါ့သြားတာေပါ့ ညီမရယ္။

ဖုိးစိန္ေရ... ဒီတစ္ခါ မဇြန္ေပးခ်င္တဲ့ မက္ေဆ့ခ်္နဲ႔ေတာ့ နဲနဲလြဲသြားတယ္ထင္ပါတယ္။ ဖုိးစိန္မက္ေဆ့ခ်္ရတယ္ဆုိလုိ႔ မဇြန္ ၀မ္းသာမိတယ္။ မဇြန္က ေကာ္မန္႔ေတြကတစ္ဆင့္ ရန္ျဖစ္ဖုိ႔၊ စကားႏုိင္လုဖုိ႔ တကယ္ပဲ စိတ္မ၀င္စားပါဘူး၊ လုပ္လည္း မလုပ္ခဲ့ဘူး၊ controversial ျဖစ္မယ့္ ပုိ႔စ္မ်ိဳးေတာင္ မေရးခဲ့ဘူး။ ဘေလာ့ဂါပီပီ ကုိယ့္အေတြးအျမင္ေတြ ခ်ျပတာမ်ိဳးရွိမယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတစ္ပါးကုိထိခုိက္မယ့္ေစမယ့္စာမ်ိဳး မေရးခဲ့ဘူးဆုိတာ မဇြန္ကုိယ္တုိင္သိတယ္။ ပုံမွန္စာဖတ္သူေတြလည္း သိပါတယ္။ အကုသုိလ္ေၾကာင့္ အကုသုိလ္ျဖစ္တယ္ဆုိတာ တကယ္မွန္တယ္ ေမာင္ေလးေရ။ ကုိယ္စိတ္အခန္႔မသင့္တာတစ္ခုေတြ႔မိလုိ႔ ခ်ျပလုိက္တာဟာ အျခားသူေတြကုိပါ ဆက္ၿပီး အကုသုိလ္စိတ္ေတြျဖစ္ေစတယ္။ ဖုိးစိန္ေျပာသလုိပဲ ၿပီးခဲ့တာေတြက ၿပီးပါၿပီ။ မဇြန္လည္း ဒီကိစၥကုိ ေခါင္းထဲက ထုတ္လုိက္ပါၿပီ။ အားလုံးက ကုိယ့္အျမင္အတုိင္း ေရးသြားၾကလုိ႔လည္း စိတ္ဆုိးစရာအေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ း)

@မသႏၲာ... အသာတၾကည္နဲ႔ ခြင့္ျပဳႏုိင္တယ္ဆုိလုိ႔ မသႏၲာစိတ္ဓာတ္ကုိ ေလးစားမိပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဇြန္ေပးခ်င္တဲ့ မက္ခ်္ေဆ့က ခုံလုတာ မလုတာ၊ ေနရာဦးစားေပးထားထက္ စိတ္ဓါတ္နဲ႔အမူအက်င့္ကုိ ရည္ရြယ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ စာဖတ္သူေတြအတြက္ controversial ျဖစ္သြားေစဖုိ႔ေတာ့ တကယ္ပဲ မရည္ရြယ္ခဲ့ပါဘူး။

ဇြန္ေရးလုိက္တဲ့ စာတစ္ပုဒ္ေၾကာင့္ စာဖတ္သူေတြမွာ တခဏတာအကုသုိလ္စိတ္ေတြ ျဖစ္ေပၚသြားတဲ့အတြက္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။

ဇြန္႔ဘေလာ့ကုိ အခ်ိန္ေပး လာလည္ဖတ္႐ႈၾကသူမ်ားအားလုံးကုိ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာပါရေစ။


ခ်စ္ခင္ေလးစားလ်က္
ဇြန္မုိးစက္

ဟုတ္ပါတယ္ အစ္မေရ။ အျမင္ေတြ တုိးတက္ မွ်တလာတယ္လုိ႔ ယူဆတာနဲ႔ အမွ် အေလွ်ာ့ေပးမႈေတြ နည္းၿပီး၊ အတၱေတြ မ်ားလာၾကၿပီ။ ကုိယ့္ရဲ႕ ယဥ္ေက်းတဲ့ အမူအက်င့္ေတြကုိ ယုံမွား သံသယ ျဖစ္လာၾကၿပီ။ ကုိယ့္ရဲ႕ ခ်စ္စရာဓေလ့ျဖစ္တဲ့ လူႀကီးသူမကုိ ရုိေသေလးစားျခင္း တခုတည္းနဲ႔ကုိ ေနရာ ဖယ္ေပးလုိက္သင့္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မလုိအပ္ဘဲ တံငါနားနီးလုိ႔ တံငါလုိ က်င့္မယ္ဆုိရင္လည္း က်င့္လုိ႔ရပါတယ္။ ျပဳသူ ကုိယ္တုိင္နဲ႔ပဲ ဆုိင္ပါတယ္။ မ်က္လုံးတဖက္ မွိတ္သင့္ရင္လည္း မွိတ္ရပါလိမ့္မယ္။

ေလးစားတယ္ဆိုလို႕ေက်းဇူးတင္ေပမဲ့ ကိုယ္မမက္ေမာတဲ့ ေနရာသူမ်ားေပးႏိုင္တာ ေလးစားေလာက္တဲ့ အျပဳအမူမဟုတ္ေလေတာ့ မခံယူျပီပါရေစနဲ႕။ အမွန္အတိုင္း ဝန္ခံရရင္ ဇြန္က စာအေရးအသားအရမ္းေကာင္းပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ စာဖတ္ပရိတ္သတ္လည္း မ်ားေတာ့ ဇြန္ေရးတဲ့ စာရဲ့ ႐ိုက္ခတ္မႉက ပိုၾကီးႏိုင္တယ္ေလ။ အဲ့ဒါေၾကာင့္လည္း ကိုယ္ အၾကံေပးခ်င္တာ။ controversial မျဖစ္ခ်င္တာေကာင္းေပမဲ့ constructive ျဖစ္ဖို႕ကပိုအေရးၾကီးတယ္။ "ႏိုဗယ္လည္း ဒိုင္းနမိုက္ ကိုစစ္ပြဲ မွာ သုံး ဖို႕ရည္ရြယ္ခ်က္ နဲ႕ တီထြင္ခဲ့တာမဟုတ္ဘူးေလ။" ကိုယ္ေပးခ်င္တဲ့ မက္ခ်္ေဆ့က ambiguous မျဖစ္ဖို႕လိုတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဇြန္တို႕လို စာဖတ္ပရိတ္သတ္မ်ားတဲ့ blogger ေတြ ကုိယ့္စိတ္ကို ခ်ျပတဲ့အခါ ေထာင့္ေပါင္းစုံက စဥ္းစားေစ့ခ်င္တယ္။ "မ်ားမ်ားျမင္ခ်င္ရင္ ျမင့္ျမင့္ပ်ံသင့္တယ္ေလ။"
ခုအျဖစ္အပ်က္ပဲၾကည့္ေလ ဇြန္ေရးလိုက္တဲ့ post ဘယ္ေလာက္သက္ေရာက္သြားလည္းဆိုတာ ပြဲစီစဥ္သူေတြလည္း ဒါကိုစဥ္းစားေနရျပီေလ။ ဇြန္ေျပာခဲ့သလိုပဲ "လူယဥ္ေက်းစည္းကမ္းရွိတဲ့လူေတြအတြက္ ခုံနံပါတ္ေတြ မလုိဘူးဆုိတာ မွန္ပါတယ္။" ဆိုေတာ့ တို႕ျမန္မာေတြ ဘယ္ေတာ့မွ 'လူယဥ္ေက်းစည္းကမ္းရွိတဲ့လူ' ျဖစ္ခြင့္မရွိေတာ့ဘူးလား ? ကိုယ္က free seating ကို စိတ္ဓာတ္ ေလ့က်င့္မႉ လိုသေဘာထားျပီ သေဘာက်ေနခဲ့တာ။ ဒီလို အခြင့္အေရးမွ မရွိရင္ တို႕ျမန္မာေတြ ဘယ္အခ်ိန္မွ ကို႕လူမ်ိဳးေတြတူတူထိုင္ျပီ ျပဳံးျပႏိုင္မွာလဲ။ ဘယ္ေတာ့မွ လူယဥ္ေက်းျဖစ္ခြင့္ရွိမွာလဲ? ကိုယ္ေျပာတာကို သေဘာေပါက္မယ္ ထင္ပါတယ္။

TnT ရဲ့အျမင္ကိုေတာ့ အံ့ဩမိတယ္။ လူၾကီးေလးစားတာနဲ႕ လူၾကီးအျမဲမွန္ ကေလးအျမဲမွား ဆိုတာကြာပါတယ္။ လူၾကီးအျမဲမွန္စိတ္ဓာတ္က ဘာျဖစ္ေစႏိုင္လည္း ဆိုတာေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္ဖို႕ ခ်န္ထားလိုက္ေတာ့မယ္။
ဇြန့္ ရဲ့စာေတြက စာဖတ္သူေတြရဲ့ႏွလုံးသားကို အာဟာရ ျဖစ္ႏိုင္ပါေစလို႕ ဆုေတာင္းလ်က္ စိတ္ရင္းျဖင့္
Thandar

ဇြန္ေရးလုိက္တဲ့ စာတစ္ပုဒ္ေၾကာင့္ စာဖတ္သူေတြမွာ တခဏတာအကုသုိလ္စိတ္ေတြ ျဖစ္ေပၚသြားတဲ့အတြက္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။>>>>>> ??????????????
Then, u should delete this post. lol..

:) မသႏၱာ၊ အမွန္ / အမွား ဆုိတာနဲ႔ ေလးစားမႈ၊ ႏွိမ့္ခ်မႈေတြ သက္ဆုိင္တယ္လုိ႔ ထင္လုိက္ပုံရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့တာ ေလးစားမႈအပုိင္းနဲ႔ ႏွိမ့္ခ်မႈ အပုိင္းပဲ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ လူႀကီးမွန္ ကေလးမွားက ျဖစ္ႏုိင္ေခ် ရာႏႈန္းမ်ားၿပီး ေတာ္ပါေသးတယ္။ ကုိယ္ပဲ မွန္ ဆုိတာေတြက ပုိဆုိးပါတယ္။

မဇြန္ အဓိကေျပာခ်င္တာကလည္း စည္းကမ္းမရွိတဲ့သူေတြ၊ လူႀကီးသူမကုိ ေလးစားရမွန္းမသိသူေတြကုိပါ။ ဒါေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက လူမ်ဳိးနဲ႔ခ်ီၿပီး ကုိင္ေပါက္ေလ့ရွိတယ္။ ဥပမာ တခုေမးၾကည္႕မယ္။ ဒီလူမ်ဳိးကုိ လူ ၄၀ ရွိတယ္ထားလုိက္ပါ။ ၂၀ ေယာက္က စည္းကမ္းမရွိ မသိတတ္ဘူး၊ က်န္တဲ့ ၂၀ က စည္းကမ္းရွိတယ္ သိတတ္တယ္ေပါ့။ ဒါဆုိ ဒီလူမ်ဳိးကုိ စည္းကမ္းရွိတယ္ ေခၚမလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဒီလူမ်ိဳးက စည္းကမ္းမရွိပါဘူး ေျပာမလား။ ေနာက္ထပ္အေရးႀကီးတာ ေမြးကတည္းက ယဥ္ေက်းေအာင္ စည္းကမ္းရွိေအာင္ မသင္ခဲ့ရရင္ အဲဒီလုိျဖစ္လာမွာမဟုတ္ပါဘူး။ (ဒီလူမ်ဳိးတခုလုံးကုိ စည္းကမ္း မရွိဘူး ဆုိလုိျခင္းမဟုတ္ပါ၊ စည္းကမ္းရွိေအာင္ ယဥ္ေက်းေအာင္ ပုံစံသြင္း ေလ့က်င့္မႈေတြ လုိတယ္လုိ႔ ေျပာခ်င္တဲ့ စာသားပါ။) ကုိယ့္ေျခေထာက္ေပၚ ကုိယ္မတ္တပ္ရပ္ လမ္းမေလွ်ာက္ႏုိင္ခင္အထိ တြဲၿပီး ေလွ်ာက္တတ္ေအာင္ သင္ေပးမႈ လုိအပ္ပါတယ္။ တုိးတက္သြားၿပီ ယဥ္ေက်းသြားၿပီဆုိတဲ့ႏုိင္ငံေတြမွာ အသိစိတ္နဲ႔ Queue စီႏုိင္ေအာင္ လႈံ႕ေဆာ္မႈေတြနဲ႔ တေယာက္စာ ႏွစ္ေယာက္စာ အကာေလးေတြ လုိအပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေတာင္ လစ္ရင္ လစ္သလို လုပ္တတ္လုိ႔ လုိအပ္ေနတုန္းပါ။ ေကာင္းတာလုပ္တာ လုပ္တဲ့သူနဲ႔ပဲ ဆုိင္တယ္။ မေကာင္းတာလုပ္ရင္လည္း အဲဒီလုိ လုပ္တဲ့သူနဲ႔ပဲ ဆုိင္ပါတယ္။ သိမ္းက်ဳံးၿပီး ေကာက္ခ်က္မခ်သင့္ဘူး ထင္မိပါတယ္။

စာတပုဒ္နဲ႔ အျမင္ေတြ ဖလွယ္ခြင့္ရတယ္။ ေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူး တာ၀န္ရွိသူေတြလည္း ျပင္သင့္တာ ျပင္ဖုိ႔ အျမင္မ်ားမ်ားရတယ္။ လူခ်င္းမတူေတာ့ အျမင္ခ်င္းလည္း မတူႏုိင္ဘူး။ ရလဒ္ေကာင္းဖုိ႔ အတြက္ အဲဒီ ကုန္ၾကမ္းေတြကုိ ေကာင္းေကာင္း အသုံးခ်ဖုိ႔က ေဆြးေႏြးပြဲေတြရဲ႕ ပဓာန ရည္ရြယ္ခ်က္ပါ။ I affirmatively agree to disagree. Thank you all and Ma Zun.

ေရးထားတာ ဖတ္ၿပီးကတည္းက အျငင္းပြားဖြယ္ပဲလို႔ ေတြးမိတယ္။ က်ဳပ္က Thandar ရဲ့ အျမင္နဲ႔ တစ္ထပ္တည္းက်ပါတယ္။ အမ်ားနဲ႔ တစ္ေယာက္လို ျဖစ္ေနေပမယ့္ မွန္ကန္တဲ့ ေတြးေတာဆင္ျခင္မႈနဲ႔ ေရးထားတာေတြပါ။

Blogger ကလည္း ကိုယ္မွန္တယ္ထင္တာ ေရးၿပီးမွ လုတာမလုတာ အဓိကမက်ပါဘူး စိတ္ဓါတ္အမူအက်င့္ ကိုေျပာခ်င္တာဆိုေတာ့ ပုိဆိုးသြားတယ္ထင္တယ္။ မွားတယ္ဆိုရင္ ေတာ္ေသးရဲ့။ အခုေတာ့ လူမ်ိဳးနဲ႔ ခ်ီၿပီး သိမ္း႐ိုက္လိုက္သလိုပဲ။ သူတို႔ကို စိတ္ဓါတ္ ေအာက္တန္းက်တယ္လို႔ ေျပာခ်င္ရင္ ေနာက္တစ္ခါ ေသခ်ာျပန္စဥ္းစားပါဦး။ Thandar ေျပာတဲ့ အခ်က္ေတြကို ထည့္စဥ္းစားသင့္တယ္။ အသက္ႀကီးသူကို မေလးစားတတ္လို႔ အ႐ိုင္းအစိုင္းလို႔ ေျပာခ်င္ရင္လည္း ေနာက္တစ္ခါ ျပန္စဥ္းစားပါဦး။ အဆိုးဆံုးကေတာ့ ဒီလူငယ္ေတြရဲ့ အျဖစ္အပ်က္ကို လိုရာဆြဲေကာက္ခ်က္ခ်ၿပီး ထင္သလို နိဂံုးသတ္လိုက္တာပါပဲ။

လူႀကီးသူမကို ေလးစားတာနဲ႔ အမွန္တရားကိုေလးစားတာနဲ႔ ေရြးခိုင္းရင္ က်ဳပ္ကေတာ့ အမွန္တရားကိုပဲ စိတ္ရွင္းရွင္း ေရြးမွာပါ။ အသက္ႀကီးတာနဲ႔ပဲ အခြင့္အေရးပို ေပးရမယ္ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚဟာ ေကာင္းတာနဲ႔ဆိုးတာ ယွဥ္ၾကည့္ရင္ ဆိုးက်ိဳးေပးဖို႔ ပိုမ်ားတယ္။

To TnT --> "အမွန္ / အမွား ဆုိတာနဲ႔ ....................... ေကာက္ခ်က္မခ်သင့္ဘူး ထင္မိပါတယ္။" -> "ခုဟာက လူၾကီးကို ေလးစားတာ မေလးစားတာနဲ႕ဘာမွမဆိုင္ဘူး အားလုံးကိုတရားေသမွတ္တာကိုးကမွားေနတာ (MRT လား အစည္းအေဝးပြဲလား ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းလား ဒါေတာ့ခြဲတက္သင့္တယ္ MRTမွာမေပးရင္ေတာ့ဒါ႐ိုင္းတာေပါ့ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းဆိုရင္ေတာ့ ဘုန္းၾကီးက အဓိကေပါ့ အစည္းအေဝးပြဲမွာေတာ့ လူၾကီး လူငယ္မရွိဘူး စာေပျမတ္ႏိုးတဲ့ လူတန္းစားတခုပဲရွိတယ္။) ခုဟာက 1200 seats မွာ 1200 tickets ေရာင္းထားတာေလ မတ္တတ္ရပ္ျပီၾကည့္ရမွာမွမဟုတ္တာ ျပီးေတာ့ free seating ေလ။ ဘာနဲ႕တူလည္း ဆိုေတာ့ money မရွိတဲ့လူက ဓားျပတိုက္ခံရတယ္ ဆိုျပီ ေအာ္ေနသလိုပဲ။"
အေျခအေနနဲ႕ အခ်ိန္အခါကို နားလည္တတ္ဖို႕လိုတယ္။ "ေသခ်င္တဲ့က်ားေတာေျပာင္း ဆိုတာရွိသလို တရြာမေျပာင္းသူေကာင္းမျဖစ္ ဆိုတာလည္းရွိတယ္" သူမ်ားေယာင္တိုင္း လိုက္ေယာင္ရင္ေတာ့ .......
"စာတပုဒ္နဲ႔ ....... agree to disagree" --> ခုကိုယ္ေျပာတာေတြကို ေခ်ပခ်င္ရင္ ကိုယ့္ရဲ့commentအားလုံးကို ဖတ္ျပီတခ်က္ခ်င္းစီ ေခ်ပပါ ကိုယ္အားလုံးကို အခ်က္နဲ႕ေရးထားတာ။ ကိုယ့္comment တေၾကာင္းေလာက္ဖတ္ျပီ comment ျပန္မေပးပါနဲ႕ ( မ်က္လုံးတဖက္ မွိတ္ျပီမေရးပါနဲ႕။)

ဝိုင္း ဒီလို နားလည္လိုက္တာ ဝမ္းသာပါတယ္။

Yes. I agree to disagree. ;-) I am here not to be aggressive but just to present my point of view. In my humble opinion, No point to argue; you've got yours, I have mine. You two prefer choosing Right/Wrong to Culturally Respect to Ages; it's up to you. No one is wrong here. Don't worry as I won't stick to that view to see through every single case. There may be an occasion that I should choose the truth over ages and there may sometimes be cases that I should put the ages first, vice versa. (I guess nowadays everyone knows that most cases have more other logic than boolean; One might not get right in a case, but that doesn't mean One gets wrong with that.) I appreciate all ideas.
However, I don't like the below sentence so let me return it to you.
"ကိုယ့္comment တေၾကာင္းေလာက္ဖတ္ျပီ comment ျပန္မေပးပါနဲ႕ ( မ်က္လုံးတဖက္ မွိတ္ျပီမေရးပါနဲ႕။)"

Thank you,
Please don't mind for closing one eye in my very first sentence. :)

Have a nice day!

It's sound great that you've got the point !
Enjoy your weekend !